Sunday, February 6, 2011

Johnny The Homicidal Maniac Online Comic

European LISBON 2011





It was a long time I dreamed of being able to participate, and maybe make the podium in this competition: the most prestigious competition of Brazilian Jiu Jitsu in Europe.
Finally in 2011 has allowed this long and expensive trip to the usual four horsemen of the apocalypse that now run some time in Italy, and now Europe, to take part in all the races a bit of grappling and BJJ that happen to us.
It starts at dawn (as always, and as in all movies) from Molfetta at a time of Lisbon, 26.01.2011 ... Mimmo dress and sweet wife, Rosa, Luigi Germinario with Father and brother Alessio in tow, Daniel and myself ...
We meet in Milan with the rest of the team: the legendary Andrea washing, the exporter of Ignorance of Sestri Levante, tagged, RGC, and the brothers of the Carrara: the instructor Michele Cipriani, Matteo Spada, and Onizuka.
arrive in Lisbon we settle in the room and begins to spin a little town ... promising start in Barrio Alto, and an excellent meal of meat.
The morning after you open the ball.
The first to take the field is Germinario Louis: fighting like a lion, the first fight but lost by a handful of points ... idem Mimmo, who lost against a white belt di Lisbona, autoctono e amico dell'organizzazione, per un solo vantaggio arbitrale. Sarà l'emozione o la poca esperienza di gare internazionali ... i ragazzi hanno lottato bene, ma non è bastato.
Ok si gira pagina!
E' la volta di Daniela che l'indomani, in tarda mattinata sale sul tatami affrontando una ragazza svedese che sembra innocua come una scolaretta, ma nasconde un ottimo jiujitsu... Daniela domina per i primi 3 minuti, ma si lascia disarcionare dalla posizione di dominio, concede una mezza guardia e finisce in una finalizzazione. Resto dell'idea che se avesse potuto sentire di più l'angolo Daniela avrebbe vinto... ma ormai la frittata è fatta!
In the afternoon fighting with a guy I think of Eastern Europe. In the fight standing immediately feel its power in the sockets ... his struggle to avoid, I dive in a (half-hearted!) double leg, which is now defended. I turn back to avoid now, and while the opponent tries the north / south, shall promptly make an upside down backwards to take her back ... the effort I can, I go out of its fixed assets but failed to take her back and put it in closed guard. The pincers instead of hands that had become immediately feel and despite trying to pass me on several occasions without success, and despite my several attempts to overturn the marble opponent is stuck managing them an advantage arbitrale che non so ancora come abbia preso. A mio avviso avrebbe meritato una penalità per passività, ma non avendo ancora rivisto il video, preferisco non crearmi giustificazioni. Andata... finisce zero a zero, e vittoria all'avversario per un vantaggio.
Avversario che perderà la gara successiva, prendendo il bronzo! Mi sarebbe bastato un solo punto per fare podio...
Non voglio crearmi alibi, la gara è andata da schifo, per me e per tutti gli altri... sinceramente non credo che ci siano state mancanze tecniche, più che altro abbiamo mancato nell'allenamento fisico, vista la forza degli avversari... si ritorna l'anno prossimo, più preparati e più consci di quello che ci aspetta.
Prima di concludere devo fare una lode ad Andrea Lavaggi, che ha lottato 4 combattimenti difficili e combattutissimi, ciascuno fino in fondo, senza mai mollare.... dopo essere rimasto l'ultimo dei nostri uomini, ed il più anziano di grado, ha sentito addosso la pressione della responsabilità del suo ruolo e non ha mancato nell'onorare la squadra e la sua cintura, portando a casa un argento che vale quanto un oro!!!! Grande Andrea, sei un esempio per tutti!!!! Bravissimi anche i ragazzi di Carrara che come noi, non hanno avuto successo ma c'erano, e non hanno smesso di provarci fino all'ultimo....

Ci si rivede in Lisbon in a year ... hoping for something better, and if it still hurts to go, you will return until we have done well.

0 comments:

Post a Comment